تاب آوری مهم ترین عامل برای موفقیت تازه واردان عرصه پوشاک

تاب آوری مهم ترین عامل برای موفقیت تازه واردان عرصه پوشاک
تاب آوری مهم ترین عامل برای موفقیت تازه واردان عرصه پوشاک

 

رامین جوانرود، مدیرعامل برند ایرانی بادی‌اسپینر در اولین قسمت از برنامه «ایران‌ریتیل‌شو» درباره چگونگی اداره شرکت خود در دوران کرونا و همچنین پس از بازگشایی دوباره مراکزخرید گفت: «تمام کسب‌ وکارها تحت تأثیر ویروس کرونا با افت شدیدی مواجه شدند و مجموعه ما هم از این ماجرا فارغ نبود؛ اما خوشبختانه برخلاف انتظار، بازگشایی مراکز خرید خیلی زودتر از انتظار ما اتفاق افتاد. ما درمجموع توانستیم بخش زیادی از کسری اسفند و فروردین را جبران کنیم. ویروس کرونا هرچند باعث به وجود آمدن مشکلاتی شد اما فرصت­هایی را نیز فراهم آورد. ما نیز از این فرصت­ها کمال استفاده را بردیم و در دورانی که شرکت‌ها کمتر به فکر توسعه هستند ما با تمام توان‌مان مسیر توسعه را خواهیم پیمود.»

می­دانیم که صنعت گردشگری یکی از صنایعی بود که در این دوران آسیب شدیدی دید. جوانرود در پاسخ به این سوال که آیا کاهش گردشگری در خرید پوشاک ایرانی موثر است، اظهار کرد: «خوشبختانه تعداد جدیدی از مشتریان وارد حوزه خرید پوشاک ایرانی شدند چراکه به دلیل محدودیت‌های سفر امکان خرید جنس خارجی را نداشتند. علاوه‌بر این می‌بینیم که امروزه خرید آنلاین به‌راحتی امکان‌پذیر است و مشتریان از آن استقبال می‌کنند. ما نیز همواره در حال تحلیل رفتار مشتریان و پیدا کردن راه‌هایی برای محافظت از سلامتی آنها هستیم. در همین راستا بدون هیچ‌گونه تجمعی شعب جدید خود را افتتاح کردیم و همچنین آموزش‌های لازم برای حفظ فاصله اجتماعی را به کارکنان‌مان دادیم.»

این روزها در دنیای فشن با بحران حذف فصل‌ها مواجه شده‌ایم؛ گویی در دوران کرونا دارندگان برندهای پوشاک فصل اصلی فروش محصولات خود را از دست می‌دهند. جوانرود دراین‌باره گفت: «ما چیزی به‌عنوان از دست دادن فصل نداریم. در هر فصل محصولات ویژه آن فصل تولید می‌شود. فقط ممکن است به خاطر عوامل متعدد مثل همین ویروس کرونا، این محصولات به فروش نرسند. هرچند که هر برندی محصولات خاص خود را تولید می‌کند اما می‌شود با توجه به کمتر شدن جشن‌ها، کمتر به تولید پوشاک کلاسیک و مجلسی پرداخت تا همچنان میزان فروش بالا نگه ‌داشته شود. آنها با توجه به اینکه مشتریان در این دوران باید بیشتر در خانه بمانند می‌توانند با ایجاد تغییراتی در تولیدات خود به سمت تولید لباس‌های خانگی و لباس‌های مناسب تردد شهری بروند تا بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند.»

جوانرود درباره میزان تأثیر آموزش و زیرساخت‌های آموزشی در صنعت پوشاک گفت: «خوشبختانه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به همت دکتر علیرضا جلیلی در حال برگزاری دوره ریتیل است. خیلی از آموزش‌هایی که در این دوره داده می‌شود من باتجربه به آنها رسیده‌ام. معتقدم قبل از اینکه از دولت انتظار همکاری داشته باشیم باید خودمان شرایط را بسنجیم و دست‌به‌کار شویم. پس‌از اینکه نیازها را شناسایی کردیم می‌توانیم از دانشگاه‌ها درخواست همکاری داشته باشیم تا بستری برای آموزش فراهم کنند. ما نیازمند پیشرفت در تمام سطوح به‌خصوص سطوح مدیریتی هستیم و دانش در این حوزه‌ها به‌شدت پایین است. بسیاری از خدماتی که ما به مشتریان خود ارائه می‌دهیم درواقع خدمات نیست و حق مشتری است. مشتریان ما جزو نجیب‌ترین مشتریان دنیا هستند پس باید با آموزش‌های پایه برای مدیران و کارکنان بهترین خدمات را به آنها ارائه کنیم.»

رامین جوانرود به‌عنوان مدیرعامل موفق برند بادی‌اسپینر به افراد جوانی که به‌تازگی وارد این عرصه شدند، توصیه کرد: «تاب‌آوری مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند در موفقیت این افراد موثر باشد. معمولاً به خاطر جذابیت‌های ریتیل این افراد به‌صورت هیجانی عمل می‌کنند و به سمت افتتاح فروشگاه‌های متعدد می‌روند. چنین افرادی قطعاً باید برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشند. بادی‌اسپینر هم همچنان نوپاست و ما برنامه‌های بسیاری برای توسعه آن در کشورهای همسایه در چند سال آینده داریم.»

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , فروش , کسب و کار , صنعت فشن , ماهنامه تجارت طلایی , ویروس کرونا , مرکزخرید , صنعت گردشگری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان