بهترین زمان خرید از فروشگاه های زنجیره ای چه موقع است؟

بهترین زمان خرید از فروشگاه های زنجیره ای چه موقع است؟
بهترین زمان خرید از فروشگاه های زنجیره ای چه موقع است؟

"تایم طلایی" فرصتی است که فروشگاه های زنجیره ای برای جذب مشتری بیشتر در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند تا کالاهای خود را با تخفیف بیشتری خریداری کنند.

 

 تغییر سبک زندگی موجب شد تا همانند بسیاری از کشورهای دنیا فروشگاه های زنجیره ای مختلفی در کشور تاسیس و گسترش یابند، برخلاف فروشگاه های سنتی در این فروشگاه ها انواع کالاهای مختلف موردنیاز مصرف کنندگان در یک مکان جمع آوری و با قیمت مناسب عرضه می شود که در وقت مراجعه کنندگان نیز صرفه جویی می شود.

اما در این بین بواسطه افزایش برندهای مختلف فروشگاه زنجیره ای، رقابت در این بخش نیز به شدت زیاد شده است و این فروشگاه ها برای اینکه از قافله عقب نمانند دست به نوآوری های جدیدی در فروش می زنند.

امروزه در تجارت جلب نظر مشتریان به یک علم تبدیل شده و شیوه های نوینی را می طلبد در این بین برخی از فروشگاه های زنجیره ای به منظور جلب نظر بیشتر مشتریان و ارائه خدمات مناسب تر برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار، شیوه نوینی را در سطح خرده فروشی رونمایی کرده اند که در گذشته شاهد آن در کشور نبودیم.

این شیوه که به نام "تایم طلایی" از آن یاد می شود در روزها یا ساعات خاصی فروشگاه محصولات خود را با تخفیفات زیاد عرضه می کنند تا بتوانند هم جذب مشتری بالاتری داشته باشند و هم بتوانند آمار فروش خود را بالاتر ببرند و هم با این کار ساعت های کم تردد در فروشگاه ها را مدیریت نماید.

بررسی فروشگاه هایی که از این ایده استفاده می کنند نشان می دهد که در "تایم طلایی" حجم مراجعه کنندگان به این فروشگاه به صورت چشمگیری افزایش می یابد و ظاهرا اجرای این طرح هم برای فروشگاه ها و هم مصرف کنندگان به صرف و مناسب است که با استقبال مواجه شده و روز به رو شاهد اجرای بیشتر این طرح از طرف فروشگاه های با برندهای مختلف هستیم.

 

 

در این باره شاهرخ کشاورز، کارشناس صنعت خرده فروشی اظهار کرد: "تایم طلایی" نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا وجود دارد و کارکرد آن ارائه تخفیف بیشتر به مشتری است.

وی افزود: به همین نسبت این موضوع موجب می شود فروشگاه های زنجیره ای از تامین کننده ها خرید حجمی بیشتری انجام بدهند.

مهندس شاهرخ کشاورز با بیان اینکه اساسا ذات فروشگاه های زنجیره ای تخفیف محور و خدمات محور است، افزود: مردم به صورت عادی در طول روز خریدهای خود را از فروشگاه های زنجیره ای انجام می دهند اما در "تایم طلایی" این فروشگاه ها کالاها را با تخفیف بیشتری عرضه می کنند تا رضایت بیشتر مشتریان را بتوانند جلب کنند.

 از طرفی برخی از لوازم بزرگ مانند یخچال، تلویزیون و سایر لوازم مورد نیاز در منازل به همراه بخشی از مواد غذایی را داخل این طرح عرضه می کنند تا بتوانند تخفیف بیشتری به مشتریان بدهند.

وی با بیان اینکه فروشگاه ها از این اقدام دو هدف را پیگیری می کنند، بیان کرد: در ابتدا به دنبال جلب رضایت مشتری هستند و دوم اینکه شاید بتوانند موجودی انبار خود را از یکسری کالای خاص خالی کنند تا بتوانند محصول یا مدل جدید جایگزین کنند.

نماینده انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران تصریح کرد: اصل طرح "تایم طلایی" بر محور کالاهایی است که در طول ماه کمتر با تخفیف عرضه می شوند و یا بر محور محصولاتی استوار است که با حجم زیادی خریداری شده و آنها را با تخفیف بیشتر عرضه می کنند تا جا برای ورود کالاهای جدید باز شود و چون ذات این فروشگاه بر تخفیف محور است چه بسا بتوانند مشتریان فروشگاه های رقیب را نیز بتوانند جذب کنند.

مهندس شاهرخ کشاورز درباره منتفع شدن واقعی مصرف کنندگان در این طرح ها نیز خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این تخفیفات واقعی است اما در این طرح ها مشتریان به دو گروه تقسیم می شوند.

 گروه نخست مصرف کنندگانی هستند که مواد غذایی و کالاهایی که دامنه نوسان قیمتی زیادی ندارند را هر زمان که نیاز دارند خریداری می کنند و گروه دوم مصرف کنندگانی هستند که کالاهایی که نیاز به خرید روزانه ندارند را در "تایم طلایی" که تخفیف بیشتری شامل آنها می شود خریداری می کنند.

این کارشناس صنعت خرده فروشی درباره اینکه آیا طرح "تایم طلایی" در کشور مورد استقبال واقع شده است، افزود: اصولا در کشورهایی که اقتصاد ضعیفی دارند و درآمد سرانه مردم کم است استقبال از این طرح های انگیزشی همواره زیاد است در نتیجه اگر آمار برخی از فروشگاه را بررسی کنید آمار فروش چشمگیری در این زمان ها دارند.

 

منبع: پایگاه خبری تیتر20

تگها : فروشگاه های زنجیره ای , ماهنامه تجارت طلایی , تخفیف , خرید فیزیکی , شاهرخ کشاورز , تخفیفات ویژه , تیتر20 , تایم طلایی خرید , تایم طلایی , طرح های انگیزشی خرید , بالا بردن آمار فروش , طرح تشویقی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان