برندی که خواهان برترین‌هاست

برندی که خواهان برترین‌هاست
برندی که خواهان برترین‌هاست

 برندی که خواهان برترین‌هاست
«لایف‌استایل» الماس جلا خورده خاورمیانه و شمال آفریقا
«لایف‌استایل» از زمان تاسیس در سال 1998 به عنوان یک برند برتر بهداشتی و زیبایی نام خودش را در خاورمیانه و شمال آفریقا بر سر زبان‌ها انداخته است.
در این قدرت‌نمایی، مدیر قدرتمند مجموعه، ویکاس آتر نقش بسیار تاثیرگذاری دارد و در بیستمین سالگرد تاسیس آن با خلاقیتش بخش‌هایی مانند آرامش‌بخشی و مدرن کردن فروشگاه‌ها از طریق ارائه محصولات تکنولوژیک و منطبق با علم روز را به این مجموعه افزوده است. 


 جایی برای هم‌افزایی برندها
برندهایی مانند لورئال، اله‌دکور و... با کمک «لایف‌استایل» زندگی مسالمت‌آمیز و پرسودی کنار هم دارند؛ در حالی که هر کدام علاوه‌بر سود خاص خودشان به برند دیگری هم سود می‌رسانند. در حال حاضر 180 فروشگاه «لایف‌استایل» در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا مشغول کار هستند و بیش از 2 هزار و 500 داوطلب و کارمند در فضایی تجاری به وسعت یک میلیون مترمربع برای «لایف‌استایل» تلاش می‌کنند. کلکسیون این برند، شامل 2 بخش می‌شود؛ فروشگاه‌های تک و زنجیره‌ای از فروشگاه‌های مختلف. 


ایجاد رقابت 
یکی دیگر از امتیازات مجموعه «لایف‌استایل» باز گذاشتن دست مشتریان برای مقایسه بین محصولات قبلی و جدید و ایجاد حس رقابت است. به زعم آتری، هدف اصلی لایف‌استایل، تبدیل شدن از زنجیره فروشگاه‎های چند کاربردی به برندی قوام‌یافته است.


 روند پیشرفت 
 تا چند سال پیش، لایف‌استایل بیشتر برندی در زمینه اکسسوری بود اما حالا به نشانی تجاری با قابلیت مناسب عرضه محصولات زیبایی تبدیل شده است. اخیرا هم در راستای افزایش کمیت، فروشگاه لایف‌استایل در دبی‌مال مجددا بازگشایی شده است. همچنین در ماه آگوست یک شعبه این برند در OASIS MALL در کشور بحرین به بهره‌برداری رسید. البته مناطق درنظر گرفته‌شده برای ایجاد شعبه براساس معیارهایی مانند میزان استقبال از مرکز خرید مورد نظر، تعداد مشتریان احتمالی و البته تجاری بودن، انتخاب می‌شوند. پروژه گسترده کردن فروشگاه‌ها تا امروز موفقیت‌آمیز بوده و قرار است ادامه یابد. حال با توجه به رشد فعلی، چشم‌انداز آینده لایف‌استایل چگونه ترسیم می‌شود؟ برای رسیدن به اهداف، ایجاد فضایی متفاوت از 2 دهه فعالیت اخیر در حوزه شمال آفریقا و خاورمیانه ضروری به نظر می‌رسد و به همین دلیل مدیران لایف‌استایل قصد دارند در برخی شعب تغییر کاربری ایجاد کنند. 


 امتیازی به نام شبکه‌های اجتماعی 
روند تحول برند لایف‌استایل از زمان فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی شتاب بیشتری به خودش گرفت و حالا از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف جدیدترین محصولات و اقدامات خودش را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. در واقع با این شیوه در زمان سریع‎‌تری پیشرفت مالی و بازخورد کاری مورد نظر به دست می‌آید. استراتژی جدید برند مطرح، بازخورد گرفتن و نظر مستقیم مشتری است. در واقع این نظرخواهی تنها جنبه تزئینی نخواهد داشت و در تولیدات و مدل‌های بعدی لایف‎استایل تاثیر می‌گذارد. به این ترتیب همه مشتریان می‌توانند در آینده برند مورد علاقه خودشان سهیم باشند؛ البته به شرطی که در نظرخواهی‌ها، حضور فعالی داشته باشند. 


درآمد 70 درصدی
 در شرایطی که طبق آمار موجود 70 درصد درآمد مراکز خرید و برندها از طریق مشتری حضوری به دست می‌آید، فروش آنلاین و بازاریابی اینترنتی هم جای خودش را در صنعت خرده‌فروشی دارد. در این راستا، لایف‌استایل سعی کرده تا حد امکان توازن بین خرید سنتی و مدرن را حفظ کند. به همین دلیل علاوه‌بر شعب مدرن، بیش از 180 فروشگاه اینترنتی هم از سوی لایف‌استایل راه‌اندازی شده است. بزرگ‌ترین مبارزه پیش ‌روی این برند چیست؟ ویکاس آتری به این سوال پاسخ داد: «بزرگ‌ترین مبارزه پیش‌ روی ما ادامه درک دینامیسم و پتانسیل‌های تجاری منطقه محل فعالیت خودمان است. تیم فروش و خدمات ما باید جوان‌‎تر شود و علاوه‌بر این، خودش را با نیازهای روز و آخرین تکنولوژی‌های موجود در زمینه خرده‌فروشی انطباق دهد.»
 به نظر می‌رسد با توجه به پتانسیل موجود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، لایف‌استایل بازار خوبی را انتخاب کرده چون به خاطر استقبال فراوان از محصولات بهداشتی‌ در این منطقه، می‌تواند روی سود ویژه خویش حساب ویژه‌ای باز کند. لایف‌استایل مانند نگین درخشانی در منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه می‌درخشد و قطعا روسایش می‌دانند این الماس برای جلوه بیشتر به جلا نیاز دارد. 
 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان