برندچاوان؛تلفیقی از هنر و صنعت

برندچاوان؛تلفیقی از هنر و صنعت
برندچاوان؛تلفیقی از هنر و صنعت

محصولات چاوان؛

تلفیقی از هنر و صنعت

برند چاوان در سال 1395 توسط آذر و آزاده نجیبی طراحی و تولید شده که ترکیبی از هنر ایرانی و آخرین استانداردهای صنعت کفش می باشد.این برند جدید و خلاق در نظر دارد تمامی دست بافته های قومیت های مختلف ایران را جمع آوری کرده و مجموعه ای از کفش های رنگی و با کیفیت را تولید کند. ویژگی خاص این کفشها استفاده از پارچه و نقوش منحصر به فرد بوده که باعث یونیک بودن هر یک جفت کفش در کل مجموعه می باشد. دلیل انتخاب طرحها و بافته های به کار گرفته شده در تولید این کفشها معرفی انواع نقوش و دست بافته ها و هنر اصیل ایرانیست که هم نقوش ماندگارترشده و هم به احیا دوباره این صنعت کمک شود.کفشهای چاوان تولید شده از بهترین نوع چرم طبیعی در ترکیب با دست بافته های ایرانی و زیره های رنگی (ترموپلاست) می باشد.چاوان در زبان کردی به معنی چشمها است و چشمها دریچه ای برای دیدن زیبایی هاست و هدف از انتخاب این نام بیان نگاهی متفاوت به آثار هنری است.

 

 

 

آذر و آزاده نجیبی از فعالان حوزه هنری می باشندکه خانم آزاده نجیبی فارغ التحصیل کارشناسی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی وخانم آذر نجیبی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد تئاتر با گرایش طراحی صحنه و لباس از دانشگاه تهران و از طراحان صحنه و لباس تئاتر، سینما و تلویزیون می باشند . سالها فعالیت همراه با تدریس در این زمینه و علاقه به تاریخ لباس ایران باعث لزوم نگاهی جدید به دست بافته های خاص زنان ایرانی شد.


با هدف دیده شدن این نقوش خاص که در حال ازبین رفتن بود ایده تولید محصولی با این دست بافته ها افتاد که عنصر حرکت در آن الزامیست دیده شدن و کاربردی کردن نقش و رنگ زیبای ایرانی در تمام دنیا ،هدف و غایت برند "چاوان" شد.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان