تاثیر شعارهای تبلیغاتی بر موفقیت برندها

تاثیر شعارهای تبلیغاتی بر موفقیت برندها
تاثیر شعارهای تبلیغاتی بر موفقیت برندها
برترین شعارهای تبلیغاتی برندهای جهانی
همواره برای افراد این امر که نسبت به برترین های هر حوزه آگاهی داشته باشند، امری مهم تلقی می شود. این امر خصوصا در زمینه کسب و کار از اهمیت به مراتب بیش تری برخوردار می شود. در این زمینه از جمله موارد بسیار مهم برای هر کسب وکاری انتخاب شعار است. درواقع شما نیاز به یک پیام کلی دارید که بیانگر هدف و قابلیت های شما باشد.
 
در این رابطه آگاهی از برترین شعار تبلیغاتی ، می تواند به الهامی برای شما تبدیل شود. درواقع این برندها موفق شده اند تا در ذهن مخاطب نقش بسته و برند را با شعار یکی نمایند. به نحوی که افراد به محض دیدن برند مدنظر به یاد شعار آن بیفتند. با این حال پرسشی که در این رابطه مطرح است این می باشد که چه عواملی باعث ماندگاری و تاثیرگذاری شعارها می شوند. به همین خاطر قبل از پرداختن به لیست برترین ها لازم است تا نگاهی به معیارهای مورد نیاز داشته باشیم. 
در این رابطه از جمله عوامل مهم این است که شعار شما باید مختصر و در عین حال پر معنی باشد. علت این امر به این خاطر است که ذهن مخاطب بتواند آن را به راحتی به خاطر بسپارد و درگیر معنای عمیق آن شود. همچنین لازم است تا شعار شما از قابلیت تحت تاثیر قرار دادن مخاطب نیز برخوردار باشد. به عنوان نکته پایانی به خاطر داشته باشید که شعار شما باید حاوی جملات مثبت و روحیه بخش بوده و از قدرت منحصر به فرد بودن و ایجاد تمایز با سایرین نیز برخوردار باشد. 
 
1-نایک (فقط انجامش بده) 
به مانند تمامی شعارهای کوچک، این جمله نیز به خوبی موفق شد تا جایگاه لازم را در دل مخاطبان به دست آورده و جایگاه نخست را تصاحب نماید. منظور از این جمله این است که شما با در اختیار داشتن تولیدات ورزشی این شرکت، قادر خواهید بود تا به یک ورزشکار تبدیل شوید که این امر تمامی محدودیت های موجود نظیر سن و جنسیت را از میان برمی دارد.
اگرچه موسس این برند آقای فیل نایت چندان اعتقادی به تبلیغات نداشت و معتقد بود که کیفیت به تنهایی مخاطب را مجذوب خواهد کرد، با این حال با پیشی گرفتن ریباک و تحلیل علت موفقیت آن ها، در نهایت مجاب شدند که لازم است تا در این عرصه نیز فعالیتی جدی داشته باشند، که این شعار نیز از دل همین تلاش ها بیرون آمده است. علت اصلی این امر که این شعار توانست تا رقیب خود را در بر بگیرید این بود که شعار ریباک بیش تر معطوف به یک ورزش خاص بوده این امر در حالی است که شعار نایک کاملا فارغ از هرگونه محدودیت است. همین جامعیت نیز در بازار نتیجه خود را نشان داد.
درسی که باید آموخت: 
هنگام انتخاب شعار خود لازم است تا نگاهی به نیاز جامعه هدف داشته باشید. درواقع شما باید بدانید که آیا شعار شما نویدبخش برطرف کردن نیاز افراد هست؟ در غیر این صورت لازم است تا به دنبال اصلاح و یا جایگزین کردن آن باشید. همچنین لازم است تا چندین مورد را به عنوان طرح اولیه در اختیار داشته باشید تا در نهایت انتخاب آخر شما از قدرت بیش تری برخوردار باشد. نکته پایانی این بخش نیز این است که شعار شما باید تا حد امکان فارغ از هرگونه محدودیتی باشد تا مخاطب حداکثری را در برگیرد.
 
2-کوکاکولا (زندگی طعم خوبی دارد) 
کوکاکولا در طول مسیر موفقیت خود همواره شعارهای مختلفی را انتخاب کرده است. درواقع آن ها بر این عقیده هستند که هر شعاری تنها برای یک محدوده زمانی خاص، گیرایی و تاثیر لازم را خواهد داشت. با این حال شعاری که بیش از همه مورد توجه قرار گرفت، عبارت زندگی طعم خوبی دارد است. آن ها در شعار خود به خوبی پیام را با محتوای تولیدی گره زده اند. همواره آن ها عبارت طعم و یا نام تجاری را در شعار خود مورد استفاده قرار داده اند که این امر به ارتباط بیش تر شعار با نام تجاری منتج شده است. 
درسی که باید آموخت: 
در تلاش برای ایجاد ارتباط هرچه بیش تر شعار با نام تجاری و نوع کسب وکار خود باشید و این امر بدون شک تاثیر به مراتب بیش تری را بر روی مخاطب خواهد داشت. همچنین لازم است تا به محدوده زمانی آن نیز توجه داشته و از تغییر دادن آن در زمان درست، واهمه ای نداشته باشید.
 
3-فولکس واگن (کوچک فکر کن) 
از جمله ویژگی های آمریکایی ها این بوده است که همواره به ماشین های بزرگ تمایل زیادی را داشته اند. بدون شک این امر کار را برای فولکس واگن که ماشین های کوچکی تولید می کرد، به معنای کنار گذاشتن بازار آمریکا است. با این حال آن ها با انتخاب یک شعار درست، در نهایت موفق شدند تا توجه مخاطبان آمریکایی را به خود جلب کرده و سلیقه آن ها را دستخوش تغییراتی نمایند. راز موفقیت این شعار در این است که آن ها هیچ گاه خصوصیت های خود را پنهان نکرده و ضعف های خود را صادقانه بیان کرده اند. برای مثال آن ها مشکل سرعت کم ماشین خود را با مزیت مصرف به مراتب کم تر سوخت پیوند زده و همین امر برای مخاطبانی که تا آن روز در تبلیغات دروغ و پنهان کاری را تجربه کرده بودند، بسیار جالب توجه بود.
درسی که باید آموخت: 
در تلاش برای پنهان کردن ضعف های خود نباشید. درواقع نباید محصول خود را با دروغ به مشتری به فروش رساند. در این رابطه شکی به خود راه ندهید که صداقت شما مورد احترام و قدردانی قرار خواهد گرفت.
 
4-گوگل (کل سال را به جست وجو بپرداز) 
گوگل همواره در تلاش بوده است تا جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین مرورگر حفظ کند. به همین خاطر این شعار درست در راستای نیاز آن ها است. منظور از این جمله این است که گوگل به علت امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد، شما قادر خواهید بود تا برای یک سال مداوم بدون احساس خستگی و کمبود، به جست وجو در فضای اینترنت بپردازید. درواقع آن ها با انتخاب این جمله در تلاش بوده اند تا قدرت خود و برترین بودن را به سایرین یادآوری کنند. 
درسی که باید آموخت: 
مزیت ها و قدرت خود را در معرض نمایش قرار دهید. بدون شک انتخاب یک شعار پرقدرت در ایجاد اطمینان نقشی موثر خواهد داشت.
 
5-اپل (متفاوت فکر کن) 
اگرچه امروزه سیستم عامل اندروید مورد استفاده بسیاری از برندهای تولیدکننده تلفن همراه قرار گرفته است، با این حال اپل همچنان از سیستم ios استفاده کرده و در سیستم عامل کامپیوتر نیز منحصر به فرد بودن خود را به اثبات رسانده است. همین امر به یک مزیت رقابتی برای آن ها تبدیل شده است و در شعار آن ها نیز متفاوت بودن به چشم می خورد. درواقع اپل در تلاش است تا افراد را به سمتی متمایل سازد که برخلاف جریان همگانی محسوب می شود.
درسی که باید آموخت: 
متمایز ساختن خود با سایرین از جمله مواردی است که به خوبی مخاطب را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این حال توجه داشته باشید که این امر باید همواره با کیفیت بسیار بالا باشد تا نتیجه لازم را به ارمغان آورد. 
 
6-ای بی (مکانی برای هر آن چیزی که می خواهید) 
بزرگ ترین فروشگاه آنلاین جهان بدون شک نیاز به شعاری دارد که جامعیت خود را به اثبات برساند. در این رابطه آن ها شعار مکانی برای هر آن چیزی که می خواهید را برگزیده اند که مورد توجه جدی مخاطبان قرار گرفته است. در این رابطه موسس این برند عقیده دارد که همواره باید بازخوردهای مخاطبان را نیز مورد توجه قرار داد تا در صورت نیاز اقدام به اعمال تغییرات لازم نمایید. همچنین شعار شما الزاما تنها شامل یک مورد نشده و می توانید برای هر اقدام جدید خود یک شعار متناسب با آن انتخاب کنید. 
درسی که باید آموخت: 
این اطمینان را به مخاطب خود دهید که با محصولات شما قادر به تامین تمامی نیازهای خود خواهند بود. این امر باعث خواهد شد تا دیگر نیازی به مراجعه به برندهای رقیب وجود نداشته باشد. 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان