اولین مال هوشمند،خرده‌فروشی را در هند متحول می‌کند

اولین مال هوشمند،خرده‌فروشی را در هند متحول می‌کند
اولین مال هوشمند،خرده‌فروشی را در هند متحول می‌کند

اولین مال هوشمند، خرده‌فروشی را در هند متحول می‌کند
قطار سریع‌السیر پیشرفت

با وجود نرخ رشد 20 درصدی سالانه و ایجاد ارتباطات جدید، مرکز‌خرید «کپیتال» در بوپال هند روزبه‌روز در حال پیشرفت است و پیش‌بینی می‌شود در سال پیش ‌رو، میانگین 500 هزار بازدیدکننده داشته باشد. 
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی به نقل از سازمان بین‌المللی مراکز خرید، نرخ رشد این مرکز هر سال چیزی حدود 50 درصد افزایش می‌یابد و 80 درصد فضاهای «کپیتال» کاملا مورد استفاده تجاری مثبت قرار می‌گیرد.


 
نوبت «مرکزخرید هوشمند»
پس از ساخت 100 شهر هوشمند در گوشه و کنار هند، گویا حالا نوبت ساخت مرکز خرید هوشمند رسیده است. برای این منظور، مرکز خرید کپیتال گزینه اصلی تبدیل شدن به اولین مال هوشمند دومین کشور پرجمعیت دنیا به نظر می‌رسد. بر همین اساس تمام عناصر تکنولوژیک لازم برای تسریع بخشیدن اتمام این پروژه آماده هستند. پوشش صددرصدی اینترنت 4G برای تمام افرادی که به این مرکزخرید می‌روند از جمله تسهیلات کپیتال محسوب می‌شود. سیستم دیجیتالی رایگان پارک خودرو به مشتریان حس خوبی می‌دهد و در واقع همه‌چیز را برای یک میزبانی باشکوه آماده می‌کند. اولین سیستم 4D در مال‌ها به لطف یک شرکت سرمایه‌گذاری لندنی اولین‌بار در این مال مشهور هند به نمایش درمی‌آید و در جای‌¬جای 40 هزار مترمربع مساحت «کیپتال» قابل رویت خواهد بود.

سیستم روشنایی دیجیتال
 به طور کلی سیستم روشنایی مرکزخرید بزرگ هند به صورت دیجیتال تامین می‌شود و بی‌نهایت سنسور برای هر خریداری وجود دارد تا از این طریق علایق او در سریع‌ترین زمان کشف شود. برخورداری از یک اپلیکیشن واحد برای برقراری ارتباط منظم و مداوم بین مشتریان و فروشگاه‌های گوناگون خرید کمک زیادی به پیشرفت مجموعه کرده است؛ بخصوص اگر بدانیم برنامه مورد نظر در واقع یک سیستم کامل مبتنی‌بر تقاضا و عرضه برای هر 2 طیف مشتری و فروشنده تلقی می‌شود. مالک کپیتال تاکنون 5 میلیون  کرور و تا 2 سال آینده 10 میلیون کرور برای دیجیتالیزه کردن کل مرکزخرید هزینه کرده و خواهد کرد و هدفش را تبدیل این مرکز خرید به نماد پیشرفت خرده‌فروشی هند می‌داند.

 

 

فضای تفریحی فوق‌العاده 
کپیتال، بزرگ‌ترین مرکز تفریحی هندوستان را برای بازدیدکنندگانش فراهم کرده است؛ با سالن بازی، پیست اسبدوانی، سینما 7D، پیست اسکی و صدها برنامه تفریحی دیگر. در چنین شرایطی مدیران مجموعه مصرانه در تلاش هستند با فراهم آوردن همه امکانات اولین مال هوشمند هند را هر چه زودتر تجهیز کنند و در معرض دید عموم قرار دهند تا از این طریق ثابت کنند امکان تلفیق سنت و مدرنیته حتی در مقوله خرده‌فروشی و مراکز خرید هم وجود دارد. برای تجهیز و بهبود وضعیت مجموعه از جمعی از بهترین‌های عرصه طراحی مراکز خرید دعوت شده و اولویت با آنهایی است که از روز اول کنار «کپیتال» حضور داشتند. تمرکز اصلی روسای این مرکزخرید، ساخت مجموعه‌ای کامل و چندمنظوره است. در حال حاضر کپیتال مال، اولین منطقه مدل چندبعدی خرده‌فروشی در هند نام دارد و روسای مجموعه در نظر دارند با گسترش مراکز خریدی مشابه، رویای تبدیل تمام مراکزخرید به مال‌های هوشمند در هند را تحقق ببخشند.

رو به پیشرفت
این کشور آسیایی از جمله مناطقی است که با حذف محدودیت‌های موجود روی سرمایه‌گذاری خارجی در بخش خرده‌فروشی توانسته شاخص توسعه خرده‌فروشی خود را از سال 2006 تاکنون ارتقا دهد. بازار خرده‌فروشی این کشور به لحاظ سطح توسعه‌یافتگی در سال 2009 به مرحله اوج رسیده و بر اساس آخرین محاسبات موسسه «کرنی» در حال حاضر در جایگاه پانزدهم در میان کشورهای برتر خرده‌فروشی جهان قرار گرفته است. در سال‌های اخیر خرده‌فروشی در هند به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده و با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود ریسک پیروزی کسب و کار کاهش و امتیاز مربوط به این معیار افزایش یابد. بنابراین چنانچه معیار جذابیت بازار از طریق ورود سرمایه‌گذاران خارجی به حوزه خرده‌فروشی بهبود یابد و اقداماتی در زمینه بهبود کارایی کسب و کار صورت گیرد، می‌توان امتیاز شاخص توسعه خرده‌فروشی جهانی را در هند افزایش داد. همچنین انتظار می‌رود با تقویت شرایط ثبات اقتصادی، کشور کهن به زودی در صدر لیست کشورهای مستعد جذب سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌ها در زمینه خرده‌فروشی قرار بگیرد.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان