الگوبرداری برندها از مارال چرم

الگوبرداری برندها از مارال چرم
الگوبرداری برندها از مارال چرم

شرکت مارال‌چرم با سابقه‌ای 23 ساله و با همت مهندس سید جواد حسینی‌خواه  و برادرشان جناب آقای جلال حسینی‌خواه فعالیت خود را با تولید پوشاک چرمی آغاز کرد و مدتی بعد با مدیریت صحیح و کاربردی توانست محصولاتی از قبیل کیف، کمربند، کفش و‌... را به سبد کالای خود اضافه کند.

مارال‌چرم توانسته در مدت زمان کوتاهی خود را با نیازهای مشتریان تطابق داده و به جایگاه خوبی در میان برندهای چرم برسد و علاوه بر تامین نیازهای مشتری، کیفیت و تنوع کالایی را با بالاترین استانداردهای جهانی وارد بازار عرضه و تقاضای بین‌المللی کند‌.

در ادامه گفت‌وگوی ماهنامه تجارت طلایی با سید جود حسینی خواه از نظرتان می‌گذرد.

 

محصولات مارال‌چرم در کجا و چگونه تولید می‌شوند‌؟

طی سال‌های گذشته بسیاری از صنایع فراز و‌ نشیب اقتصادی را تجربه کرده‌اند که متاسفانه مارال‌چرم نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌ است. از سال 87 تصمیم گرفته شد تولید محصولات را به عوامل برون‌سپاری واگذار نکنیم و فعالیت خود را به صورت مستمر در کشور ادامه دهیم، زیرا انتظار متخصصان محصولات مارال‌چرم بالا بوده و کیفیت را اولویت اصلی قرار داده بودند، اما متاسفانه تولیدکننده‌های برون‌سپاری قادر به ارائه استانداردهای مدنظر مارال‌چرم نبوده‌اند.

در حال حاضر می‌توان گفت بیش از نیمی از محصولات مارال‌چرم به تنهایی و مستقل تولید شده و نسبت به سایر رقبا در جایگاه مطلوبی قرار دارند.

چند گروه کالایی در محصولات مارال چرم موجود است؟

مارال‌چرم کامل‌ترین گروه کالایی را در ایران به خود اختصاص داده، به طوری که  تمام نیاز یک انسان به کالای چرمی را در بطن خود جای داده است‌.

محصولاتی از قبیل کمربند‌، کیف دستی و کیف پول زنانه و مردانه‌، دستکش‌ و پوشاک چرمی که جزو نیازهای یک انسان هستند در فروشگاه‌های مارال چرم عرضه می‌شوند‌.

 

گستردگی مارال‌چرم از نظر تعدد شعب به چه صورت است؟

نتیجه تلاش‌های  بی‌وقفه و روزافزون متخصصان مارال‌چرم تا به امروز 40 شعبه در ایران و 3 شعبه در ایتالیا‌، قزاقستان و استرالیا است.

نحوه تبلیغات مارال‌چرم به چه صورت است‌؟

از موثرترین و اساسی‌ترین ارکان تبلیغات مارال‌چرم، کیفیت و خدمات پس از فروش آن است، چرا که می‌تواند اعتماد مشتری را نسبت به محصول افزایش داده و جایگاه خود را در میان خریداران حفظ کند.

برنامه‌های آتی مارال‌چرم چیست؟

برنامه‌ریزی‌هایی با همفکری متخصصان و مدیریت مارال‌چرم صورت گرفته است، اما متاسفانه شرایط حاکم بر جامعه نگرانی تولیدکنندگان و کارآفرینان همه صنایع را بیشتر کرده است. امید است این شرایط آرام‌تر شود‌، چرا که تا پایان سال گریبانگیر بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات خواهد شد و تبعات بسیار منفی روی اقتصاد کلان کشور می‌گذارد.

 

طراحی محصولات مارال چرم به چه صورت است ‌؟

طی 4 سال گذشته فعالیت‌های بسیار زیادی در خصوص طراحی محصولات صورت گرفت‌، تعاملاتی با کشورهایی نظیر ترکیه، ایتالیا و کشورهای صاحب‌نام انجام شد‌، خوشبختانه مارال‌چرم تا به امروز توانسته الگوی برندها در این صنعت باشد‌. امروزه می‌توان به صراحت گفت نه تنها دغدغه‌ای در خصوص طراحی محصولات وجود ندارد‌، بلکه سایر برندهای مطرح از تجربیات مارال چرم برای پیشبرد هر چه بهتر محصولات خود استفاده می‌کنند.

در مصاحبه قبلی با ماهنامه تجارت طلایی خبر احداث کارخانه‌ای را دادید که می‌تواند بازار ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد. در این خصوص توضیح دهید.

متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی پروژه کماکان به تاخیر افتاد، اما امسال با یک همفکری صحیح و استقلال در خصوص تامین منابع مالی از این کارخانه، برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر اقدام خواهیم کرد‌.

در حال حاضر در کدام مراکرخرید حضور دارید‌؟

در حال حاضر در مرکزخرید کورش‌ و هروی‌سنتر حضور داریم. امسال با چند مرکزخرید در تهران و شهرستان‌ در حال رایزنی هستیم تا نام مارال‌چرم پررنگ‌تر از همیشه در میان متقاضیان بدرخشد‌.

سال 97 با شعار "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شد و این در حالی است که مراکزتجاری نیز باید سیاست‌های خود را در جهت پیشبرد این هدف و حمایت از کالای ایرانی تغییر دهند تا کالای ایرانی به سمت و سوی بهتری پیش رود.

امید است فاصله بین تولیدکنندگان، فروشندگان و مراکزخرید که از ارکان اصلی زنجیره فروش یک محصول خوب هستند کمتر شود، زیرا هر چقدر این 3 گروه درک خوبی از یکدیگر داشته باشند منفعت و ماندگاری‌شان در میان مردم بیشتر خواهد بود و همچنان می‌توانند به اقتصاد کشور کمک می‌کنند‌.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان