افزایش گرایش به خرید لوازم خانگی ایرانی

افزایش گرایش به خرید لوازم خانگی ایرانی
افزایش گرایش به خرید لوازم خانگی ایرانی
حل مشکل نقدینگی و تجهیزات واحدهای مشکل‌دار
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و رفع مشکلات لوازم خانگی پارس، پارس الکتریک و احیای واحدهای سلولزی زیرمجموعه شستا خبر داد و گفت: خوشبختانه گرایش به خرید لوازم خانگی پارس در کشور بالا رفته است.
مرتضی لطفی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی( شستا) درباره تصمیم به خروج از بنگاه‌داری و واگذاری بنگاه‌های زیان ده، با اشاره به فعالیت ۲۷۴ شرکت در قالب ٩ هلدینگ در زیرمجموعه شستا گفت: از این تعداد ۴۵ درصد شرکت از طریق رد دیون دولت ، 35 درصد شرکت‌ها به صورت احداثی و سایر شرکت‌ها رأساً خریداری شده است که بیش از ۸۰ درصد سودآوری شستا از طریق شرکت های احداثی و خریداری شده صورت می گیرد.
 
وی گفت: عدد بنگاه های زیانده زیرمجموعه شستا کمتر از 10 مورد است که بخشی از این مساله متاثر از سیاست های دولت بوده است مثلا با مصوبه شورای عالی محیط زیست استفاده از آزبست در تولید ورق ممنوع شد؛ در این زمینه ۴-۵ شرکت داشتیم که به طور طبیعی برای حفظ منابع و شرکا دچار مساله شدند یا در بحث سلولزی چند کارخانه داریم که  قدمتشان بیش از پنجاه شصت سال است که هیچ نوسازی در آنها صورت نگرفته است و منابعی که به عنوان مواد اولیه در قالب جنگل داشتند از بین رفته است، در آن ایام باید منابع دیگری جایگزین می‌کردند که نکردند و الان داریم روی این‌ها کار می‌کنیم.
 
لطفی با اظهار امیدواری نسبت به احیای این واحدها گفت: این نوید را میدهم که امسال به دلیل اینکه مقام معظم رهبری سال را به عنوان سال حمایت از تولید ملی معرفی کردند و با توجه به تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت بسیاری از کالاها در بعضی صنابع بتوانیم خود را احیا کنیم.
وی از بازگشت رونق به لوازم خانگی پارس و پارس الکتریک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قیمت لوازم خانگی بسیار بالا رفته، لوازم خانگی پارس را داریم و خوشبختانه گرایش به خرید لوازم خانگی پارس در کشور بالا رفته است.
 
مدیرعامل شستا گفت:هفته گذشته کمیته‌ای تشکیل دادیم که بر اساس تصمیمات آن مقرر شد ۵ میلیارد تومان از مطالباتی فولاد مبارکه داریم که به همین اندازه به آنها ورق دهند و نقدینگی مورد نیاز را هم را تامین خواهیم کرد. این اتفاقات درباره پارس الکتریک و همینطور سلولزی ها هم پیگیری می‌‌شود.وی تاکید کرد: در گذشته با توجه به ساختار مالی و تکنولوژی وضعیت ما خوب نبود و نمی‌توانستیم رقابت کنیم اما چون امروز نرخ ارز بالا رفته امکان رقابت ما بالاست.
وی درباره مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز برای احیای این صنایع نیز گفت: مواد اولیه وصل به داخل است اما ماشین آلات را باید از بیرون بیاوریم که داریم این کار را انجام میدهیم.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان