افزایش سهم صنایع سام تدبیر در سیستم مکانیزاسیون صنعت خرده‌فروشی

افزایش سهم صنایع سام تدبیر در سیستم مکانیزاسیون صنعت خرده‌فروشی
افزایش سهم صنایع سام تدبیر در سیستم مکانیزاسیون صنعت خرده‌فروشی

 

شرکت صنایع سام تدبیر، مشاور و مجری سیستم‌های مبتنی بر بارکد  است. این شرکت با فراهم آوردن فضایی تخصصی می‌کوشد، با مشاوره صحیح و اجرای دقیق سیستم مکانیزاسیون کارخانجات، هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی کوچک و متوسط و با در اختیار داشتن کادر مجرب خدمات پس از فروش  متناسب را ارائه کند؛ از این رو در این شماره با مدیرعامل این شرکت گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که تقدیمتان می‌شود.

 

 

در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از سوابق فعالیت در این حوزه و داستان شکل‌گیری شرکت صنایع سام تدبیر برای مخاطبان ما بگویید.

 محمدرضا بابائی، بنیانگذار هلدینگ سام‌گروپ (گروه شرکت‌های سام) و رئیس هیأت‌مدیره شرکت صنایع الکترونیک «سام‌تدبیر» هستم. فعالیت خود را در حوزه IT در سال‌های 82-81 آغاز و پس از عبور از چالش‌های بسیار، همراه با ارتقای تکنولوژی در این حوزه رشد و پیشرفت کردم. در ارتباط با صنعت خرده‌فروشی و تکنولوژی‌های خرده‌فروشی، به‌صورت جدی و حرفه‌ای در سال‌94 وارد این صنعت شدیم و در اثر ارتباط با شرکت‌های متخصص و صاحبنام در تایوان از دانش و تکنولوژی این شرکت‌ها بهره بردیم. ابتدا محصولات را با برند zec (تحت لایسنس کشور تایوان) و پس از آن نیز، برند wincode را معرفی و وارد بازار ایران کردیم. این دو برند تحت گارانتی مرکز خدمات پس‌ازفروش zec عرضه می‌شوند.

ماموریت اصلی شرکت صنایع «سام‌تدبیر» تامین، تولید و ارائه سخت‌افزارهای موردنیاز کسب‌و‌کارهاست؛ البته بنابر تجربیات مفید و موفق در زمینه نرم‌افزار، مصمم شدیم که راهکارهای مکانیزه کردن کسب‌و‌کار اصناف را گسترش دهیم و تا این زمان با دو برند wincode و zec موفق به تامین سخت‌افزارهای حوزه خرده‌فروشی نیز شدیم.

طی سال‌های گذشته شاهد افزایش سهم شرکت صنایع سام‌تدبیر در صنعت خرده‌فروشی بودیم، این رشد چگونه شکل گرفته است؟

 افزایش سهم شرکت صنایع سام‌تدبیر در صنعت خرده‌فروشی، حاصل انتخاب درست محصول، قیمت مناسب، داشتن سبد کاملی از محصولات و تنوع، تکریم و نیازسنجی مشتری، ارائه سرویس، خدمات پس‌از‌فروش و تمرکز روی بازار و از همه مهم‌تر داشتن تیم کاری مجرب که بر تمامی این امور تمرکز داشته، است.

 

 

به نظر شما، مزیت رقابتی شرکت‌های ایرانی این حوزه در مقابل شرکت‌های هم‌رده خارجی چیست؟

اگر بخواهیم مقایسه‌ای از بازار ایران با بازار شرکت‌های خارجی در اروپا، آمریکا، کانادا و حوزه آسیا داشته باشیم، با‌توجه‌به تجربیات تجاری در این زمینه، شکل کسب‌وکار در کشورمان ایران به‌علت فراز و نشیب‌های اقتصادی و افزایش نرخ ارز، متفاوت‌تر و حتی سخت‌تر از سایر کشورهاست. اینکه شرکت‌های حرفه‌ای و متخصص، با این شرایط دشوار اقتصادی می‌توانند به فعالیت‌های‌شان ادامه دهند، مهم‌ترین مزیت رقابتی ایشان است که صنایع سام‌تدبیر نیز با تمام قوا، در این شرایط به فعالیت خود بیش از پیش ادامه می‌دهد.

از نظر شما، به‌لحاظ سخت‌افزاری شرکت‌های ما به این بلوغ رفتاری و عملکردی رسیده‌اند که بتوان عنوان کرد بازار ما به سخت‌افزارهای خارجی نیازی ندارد؟

امروزه در حوزه تکنولوژی و IT شاهد پیشرفت‌های خوبی در ایران هستیم، اما کماکان در این حوزه به دانش و تجربه شرکت‌های خارجی نیازمندیم؛ البته در مسیر این رشد قرار گرفته‌ایم و در این سیر تکمیلی، بلوغ عملکردی کاملا امکانپذیر و دست‌یافتنی است.

 

 

یکی از نیازهای جدی کسب‌وکارهای ما باشگاه مشتریان است، شما در این حوزه چه خدمات قابل ارائه‌ای به فعالان صنعت دادید؟

صنایع سام‌تدبیر با بهره‌گیری از تجربه کشورهای اروپایی و آمریکایی در ارائه راهکارهای یکپارچه فروش، سعی در ارائه کامل‌تر راهکارهای تخصصی در صنعت خرده‌فروشی دارد. به این منظور ما با مشاوره تخصصی در مشاغل مختلف، اجرا، استقرار و پشتیبانی تخصصی سخت‌افزار و نرم‌افزار همراه با سرویس‌دهی مناسب و متمرکز، خاطر مشتری را از هر لحاظ آسود می‌کنیم؛ البته با بررسی و تحلیل بازار و نیازسنجی از مشتری، داده‌ها از بازار هدف دریافت می‌شود؛ نوع و تنوع کالا را انتخاب می‌کنیم و علاوه‌بر افزایش دانش موردنظر، توسعه محصول را نیز به‌کار می‌گیریم.

شما در توسعه سخت‌افزار علاوه‌بر رصد روندهای رایج در صنعت، نیازهای روز بازار و نیازهای اختصاصی هریک از مشتریان، آیا فاکتورهای دیگری را برای توسعه محصول در نظر می‌گیرید؟

 بله قطعا، استفاده کردن از قطعات باکیفیت با طول عمر مفید و همچنین قیمت مناسب؛ البته با توجه به افزایش نرخ تورم و ارائه کالای اکونومی، ما هیچ‌گاه کیفیت را فدای قیمت نکرده‌ایم و به تعهدات‌مان نسبت‌به مشتریان خود پایبند هستیم.

 

 

از برنامه توسعه 5ساله آینده خود برایمان بگویید.

 ما درحال اجرای برنامه توسعه 5ساله و تمرکز روی تولید به شکلی جدی‌تر از آن چیزی که درحال‌حاضر در حوزه الکترونیک اتفاق می‌افتد، هستیم و به لطف خدا، طی یکسال گذشته موفق به احداث کارخانه‌ای با طراحی مدرن و منحصربه‌فرد، در مساحتی بیش از چهارهزار مترمربع مجهز به ماشین‌آلات به‌روز و طبق استانداردهای کشورهایی شدیم که در این صنعت درخشان و صاحبنام هستند. طرح‌ها و برنامه‌های زیادی را در صنعت پرداخت و خرده‌فروشی، طی سال‌های آینده از این مجموعه شاهد خواهیم بود. طبق بازدیدهایی که مقامات و مسئولان از کارخانه صنایع الکترونیک سام‌تدبیر داشتند، این فضای تولید و تجهیزات موجود را کم‌نظیر اعلام کردند که ان‌شاءالله به‌زودی محصولات تولیدی این واحد صنعتی را در بازار ایران و کشورهای همسایه خواهیم دید.

اگر عملکرد شایان‌توجهی از شرکت صنایع سام‌تدبیر وجود دارد که شاید تابه‌حال آنطور که باید به آن توجه نشده، بفرمایید.

 عملکردهای قابل‌توجه ما، داشتن تمرکز روی تولید به شکلی واقعی، تنوع محصول متناسب با نیازهای کسب‌و‌کار، موجود کردن کالاهای خاص و برآورده کردن خواسته‌ها و ارائه راهکار به مشتری است.

تگها : خرده فروشی , نرم افزار , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , سخت افزار , سام تدبیر , مکانیزاسیون , هلدینگ سام گروپ

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان