اعتباری 100 ساله در سایه مشتری مداری و استراتژی‌های هوشمندانه

اعتباری 100 ساله در سایه مشتری مداری و استراتژی‌های هوشمندانه
اعتباری 100 ساله در سایه مشتری مداری و استراتژی‌های هوشمندانه

اعتباری 100 ساله در سایه مشتری مداری و استراتژی‌های هوشمندانه​

با شروع سال ۱۳۹۸ «چلوکباب رفتاری» یکصدوهشتمین سال فعالیت مستمر خود را آغاز کرد. سال‌هایی پرفراز و فرود که امروز نگاهی به کارنامه درخشان این برند نشان می‌دهد چطور با انتخاب استراتژی‌های هوشمندانه و پشتکار و پایداری، یک کسب و کار خانوادگی توانسته با پشت سر گذاشتن تمام بحران‌ها، به هدف خود دست یافته، ماندگار و محبوب بماند. خانواده رفتاری تلاش کرده‌اند تا برای تحقق هدف مردم‌داری با شناخت دقیق بازار هدف و ایجاد تعادل میان قیمت و کیفیت، از راه پرورش نیروی انسانی، با نگاهی تخصصی، مشتری‌مداری را به فرهنگ سازمانی خود تبدیل کنند. در همین زمینه با نادر رفتاری، صاحب‌امتیاز برند چلوکباب رفتاری و کارآفرین برجسته کشور گفت‌وگویی کوتاه داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید. 

 

 

چلوکباب رفتاری یکی از قدیمی‌ترین برندهای غذایی در ایران است، بفرمایید سابقه راه‌اندازی این کسب و کار به چه زمانی برمی‌گردد و در حال حاضر چندمین نسل از  گروه رفتاری مشغول به کار هستند؟
تولد کسب و کار خانوادگی رفتاری به سال ۱۲۸۹ در بازارچه قوام‌الدوله خیابان شاهپور تهران برمی‌گردد. پدربزرگ من، علی‌اکبر رفتاری مؤسس این کسب و کار بود. مغازه کوچک بازارچه در سال ۱۳۴۳ با همت پسرانش، ابوالقاسم و محمود رفتاری جای خود را به شعبه‌ای بزرگ‌تر در خیابان شاهپور داد که تا به امروز به عنوان اولین شعبه رفتاری در خیابان وحدت اسلامی پذیرای میهمانان است.
من در سال ۱۳۶۹ رسما برند و سالن چلوکباب رفتاری را از نسل دوم خریدم و با تمرکز بر برندینگ و ارتقای استانداردهای کیفی، ۹ سال بعد دومین شعبه چلوکباب رفتاری را در مرکز تجاری- اداری طوس در خیابان علامه سعادت‌آباد راه‌اندازی کردم. شعب بعدی در خیابان‌های دولت و کارگر افتتاح شد. آخرین شعبه چلوکباب رفتاری هم در مجتمع تجاری- تفریحی بام‌لند میزبان علاقه‌مندان به این غذای ملی است.
من از زمان شروع رسمی مدیریت در کسب و کار خانوادگی سعی در به‌روزرسانی تمام زمینه‌ها کردم و از سال ۱۳۹۰ که دختران من به عنوان چهارمین نسل خانواده رفتاری در عرصه مدیریت کسب‌وکار نقش‌آفرینی کردند این روند سرعت و قدرتی مضاعف گرفت. 
شاید خیلی از خوانندگان شما هم تصور کنند مالک برند رفتاری و مؤسس مرکز خرید پالادیوم یک نفر است. مالک و مؤسس مرکزخرید پالادیوم پسرعموی من آقای مهندس حسن رفتاری است که سال‌هاست به طور تخصصی در صنعت ساختمان فعالیت دارد و مالک برند رفتاری من هستم که از ابتدا کسب و کار خانوادگی را ادامه داده‌ام و به جز نسبت فامیلی در امور حرفه‌ای هیچ شراکتی نداریم.

 

 

لطفا درباره موزه چلوکباب رفتاری که در حال تأسیس آن هستید  برای ما توضیح دهید.
قرار بر این است تا در سال ۱۴۰۰ که مقارن با یکصد و دهمین سال فعالیت چلوکباب رفتاری است موزه چلوکباب را در اولین مغازه چلوکباب رفتاری واقع در بازارچه قوام‌الدوله محله شاهپور افتتاح کنیم تا محلی برای آشنایی گردشگران و علاقه‌مندان با این غذای ملی و پیشینه و فرهنگ آن باشد. اقدامات اولیه تأسیس این موزه انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ برای بهره‌برداری آماده شود.

درحال حاضر چه تعداد پرسنل در شعب رفتاری مشغول به فعالیت هستند؟ 
در حال حاضر حدود ۳۰۰ پرسنل در پنج شعبه چلوکباب رفتاری مشغول به کار هستند. ما برای ساختن رفتاری ۱۴۰۰ دست به‌کار شده‌ایم و پس از تحقق اهداف‌مان در توسعه زیرساخت‌های رفتاری، مجددا فرآیند توسعه خود را از سر خواهیم گرفت و با رساندن شعب پایتخت به هشت شعبه، به امید خدا برای تأسیس پنج شعبه خارج از تهران هم اقدام خواهیم کرد.

 

 

چلوکبابی رفتاری تاکنون موفق به دریافت چه افتخاراتی شده است؟
رفتاری در سال ۸۷ موفق شد به‌عنوان اولین و تنها چلوکبابی در ایران گواهینامه‌های HACCP، ISO22000 و 9001 ISO را از کشور انگلستان دریافت کند. در سال ۸۸ برند و نشان تجاری چلوکباب رفتاری به ثبت رسید.
در سال ۹۲ نشان تجاری برند ثبت بین‌المللی شد. سال ۹۵ موفق به دریافت نشان ملی تغذیه برتر و گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شدیم. دو سال پس از آن یعنی در سال ۹۷ نیز گواهینامه بین‌المللی گردشگری حلال را از سازمان Siti1 دریافت کردیم و موفق به اخذ  گواهینامه ISO22000:2018 از موسسه NACI شدیم.

برنامه سال آینده برند رفتاری چیست؟
ارتقای آموزش در تمام سطوح کاری در «رفتاری» مهم‌ترین برنامه ماست و در این بخش در حال مذاکره با مدارس بین‌المللی هستیم. بخش آموزش رفتاری هم در سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
برنامه‌های ارتقای کیفیت و سلامت مواد اولیه از دیگر برنامه‌های رفتاری است که در قالب پروژه «از مزرعه تا چنگال» کلید خورده است.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان