ابتکار مراکز خرید منچستر

ابتکار مراکز خرید منچستر
ابتکار مراکز خرید منچستر

ابتکار مراکز خرید منچستر
پس از اینکه مهندسان دانشگاه کمبریج برای اولین‌بار از تولید روبات بسته‌بندی خبر دادند، مراکز خرید شهر منچستر به شکل محدود و آزمایشی از این ابزار که از آن می‌توان برای برداشت کاهو و بسته‌بندی این میوه استفاده کرد، بهره بردند.
روبات یادشده که «وجبات» نام دارد از نظر سرعت عمل در زمینه برداشت و بسته‌بندی کاهو در مزارع تفاوتی با یک کارگر ماهر ندارد و می‌تواند به خوبی وظایف محول شده را انجام دهد. در صورت گرفتن نمره قبولی و استقبال از استفاده کردن این روبات به‌زودی در مراکز خرید بزرگ دنیا هم شاهد استفاده از چنین خدماتی خواهیم بود.
برداشت نادرست و شتابزده کاهو در بسیاری از موارد به این میوه مفید آسیب می‌زند و باعث حیف و میل محصول می‌شود، اما یک روبات به دقت برنامه‌ریزی‌شده می‌تواند این کار را با بهره‌وری بسیار بالا انجام دهد.
در آینده می‌توان روبات‌هایی طراحی کرد که برای برداشت مناسب برخی محصولات آسیب‌پذیر مانند گوجه‌فرنگی نیز قابل استفاده باشند. روبات وجبات از هوش مصنوعی برای شناسایی دقیق ابعاد کاهو استفاده می‌کند و در بررسی‌های آزمایشگاهی دقت بالایی داشته است.
یک سیستم بصری رایانه‌ای و یک سیستم قطع کاهو از جمله اجزای اصلی این روبات مجهز به دوربین هستند. قیمت نهایی و زمان عرضه این روبات هنوز مشخص نیست.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان