آی بی ام نظارت بر زنجیره تولید مواد غذایی را ممکن کرد

آی بی ام نظارت بر زنجیره تولید مواد غذایی را ممکن کرد
آی بی ام نظارت بر زنجیره تولید مواد غذایی را ممکن کرد

آی بی ام نظارت بر زنجیره تولید مواد غذایی را ممکن کرد

آی بی ام نرم افزار مبتنی بر بلاکچِین برای ردیابی محصولات غذایی از ابتدای تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده توسعه داده است.

آی بی ام فود تراست موارد متعددی از جمله پروش دهنده، عمده فروش، پخش کننده، خرده فروش و سایر موارد دخیل در فرایند تولید مواد غذایی تا رسیدن به دست مشتری را پوشش می دهد و اطلاعات آنها را در یک پایگاه داده مشترک و ایمن ذخیره می کند.
در نهایت این سیستم موجب می شود امنیت، تازگی و در دسترس بودن مواد غذایی تضمین شود و میزان دور ریز های این مواد هم کمتر شود. کسب و کارها می توانند با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه وضعیت تولید محصولات، مکان و منشاً آنها را بررسی کنند. میزان هزینه ماهانه آی بی ام فود تراست بر اساس اندازه عملیات کسب و کارها متفاوت است و می تواند بین 110 دلار تا 11 هزار دلار متفاوت باشد.

 

آی بی ام ادعا می کند که پلتفرم جدیدش می تواند حتی در شرکت هایی با درآمد بیش از یک میلیارد دلار در سال هم به کار برود. تأیید شده که فروشگاه بزرگ کِرفور فرانسه یک از شرکا در برنامه جدید آی بی ام است.بر اساس گزارش وبسایت ZDNet کرفور بیش از 12 هزار فروشگاه خود در 33 کشور را به اکوسیستم دفتر کل توزیع یافته آی بی ام فود تراست مجهز می کند. کسب و کارها همچنین می توانند با پرداخت مبلغ 5 هزار و 500 دلار از پشتیبانی شبانه روزی آی بی ام بهره مند شوند.

آی بی ام این فناوری را بر اساس نرم افزار «پروژه بلاکچِین آی بی ام» ایجاد کرده که خود بر اساس نسخه ای سازمانی از بلاکچین اتریوم ساخته شده است. فناوری های مبتی بر بلاکچین آی بی ام کاربردهای دیگری هم دارند. اکنون بسیاری از سازمان های بزرگ از جمله برخی بانک ها سازگاری این سیستم برای پردازش حواله های بین المللی را آزمایش کرده اند.

 

منبع: دیجیاتو

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان