آلمان به دنبال کانال مالی جدید با ایران

آلمان به دنبال کانال مالی جدید با ایران
آلمان به دنبال کانال مالی جدید با ایران
آبا روابط مالی ایران و آلمان حفظ می شود؟
بزرگترین اقتصاد اروپایی اعلام کرد به دنبال ایجاد سیستم پرداختی جدید با ایران برای حفظ برجام است.
 
سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان گفت این کشور به همراه شرکای اروپایی خود به دنبال ایجاد یک سیستم پرداختی برای کار با ایران هستند تا بدون نقض تحریم‌های آمریکا، امکان تداوم مراودات تجاری، بازرگانی و مالی با ایران وجود داشته باشد.
 
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی به نقل از رویترز،به گفته سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان اصلی‌ترین هدف آلمان و اتحادیه اروپا حصول اطمینان از آن است که تراکنش‌ها با ایران امن باقی بمانند. وی افزود برای نیل به این هدف تمامی گزینه‌های موجود مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
 
پیشتر نیز خبرگزاری آلمانی اشپیگل گفته بود آلمان به همراه انگلیس و فرانسه به دنبال راه‌اندازی یک نهاد مالی تا ماه نوامبر هستند که به صورت یک نهاد واسطه‌ای و نه یک بانک مستقل عمل کند. این نهاد که واسطه معامله بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود خریداران و فروشندگان دارای مراودات در اروپا را به یکدیگر وصل می‌کند.
 
اروپا تاکنون گزینه‌های مختلفی را برای همکاری با ایران در زمان اعمال تحریم‌های ثانویه آمریکا بررسی کرده است. یکی از آن‌ها این است که صدها و حتی هزاران تراکنش مرتبط با ایران یک جا جمع شده و پول آن به بانک مرکزی ایران ارسال شود تا از آنجا تخصیص داده شود و همین فرآیند از ایران به اروپا نیز انجام شود. بانک‌های مرکزی که این کار را انجام دهند تحریم‌ها را نقض کرده‌اند و می‌توانند توسط آمریکایی‌ها تحریم شوند، اما آن‌ها معتقدند به دلیل هزینه‌های بسیار بالای تحریم بانک‌های مرکزی کشورهای متحد آمریکا، ترامپ چنین کاری نخواهد کرد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان