آشنایی با سبک جدیدی از تجارت D2C

آشنایی با سبک جدیدی از تجارت D2C
آشنایی با سبک جدیدی از تجارت D2C

RENT THE RUNWAY  راهی برای ایجاد تفاوت

موفقیت یک کسب‌وکار به جذب مشتری بستگی دارد. یکی از راه‌های رایج تجارت الکترونیک این است که شما یک سایت روی پلتفرم تجارت الکترونیک می‌سازید، با سیستم جدید یکپارچه می‌شوید، گزینه‌های پرداخت متعددی را ارائه و کل مجموعه کالاهای خود را بارگیری می‌کنید. این کسب‌وکار مدلD2C  نام دارد.

اشکالات متعددی در ارتباط با این تجارت وجود دارد و یکی از آنها هزینه جذب مشتری است. 90 درصد سایت‌های تجارت الکترونیکی که من با آنها برخورد کرده‌ام، هزینه جذب مشتریان‌شان بالاتر از حاشیه سود ناخالص آنها در محصولی است که در سایت خود می‌فروشند. در اصطلاح تجاری، ما آن را به‌عنوان نرخ سوختگی می‌نامیم و اصلاً به همین دلیل، تجارت الکترونیک در دوران دشواری به‌سر می‌برد. تفکیک هزینه‌های مشتری شامل هزینه‌های تبلیغاتی، بازاریابی تأثیرگذار، CRM، پشتیبانی، تبدیل‌ها و غیره می‌شود یعنی اساساً میزان هزینه‌ای است که برای کسب تجارت از مشتریان خود خرج می‌کنید.

 

 

 درحال‌حاضر، غول D2C ایالات‌متحده یعنی برندRent the Runway  اکنون با آمازون مد برای به‌دست‌آوردن مشتریان جدید شریک شده است.Rent the Runway  که به‌عنوان کسب‌وکار اجاره‌ای آغاز به کار کرده، اخیراً مدل کسب‌وکار خود را تغییر داده است؛ یعنی فروش لباس‌های دست‌دوم و شراکت با مد آمازون (بازار) می‌تواند برای آنها شهرت و فروش فوری را ازسوی مجموعه جدیدی از مشتریان به ارمغان آورد. مشتریان آمازون می‌توانند اقلامی را از مجموعه‌های انحصاری طراحان Rent the Runway و همچنین لباس‌های دست‌دوم خریداری کنند یا حتی ممکن است مشترک خدمات اجاره آنها شوند. این برند، مشارکت با خرده‌فروشان و حتی یک هتل زنجیره‌ای برای سهولت در تحویل اقلام اجاره‌ای ایجاد کرده است. Rent the Runway  همیشه با تغییر زمان، چابک باقی مانده و مدل کسب‌وکار خود را چندبار با مدل روز تطبیق داده است؛ یعنی مدلی اشتراکی در زمینه فروش پوشاک دست‌دوم.

 

 

به‌طور خلاصه تجارت D2C بسیار رقابتی است و هر پلتفرمی که در هنر به‌دست‌آوردن و حفظ مشتریان خود تسلط داشته باشد، برنده خواهد بود. کتاب من «چگونه یک فروشنده موفق باشیم» حاوی بینش‌های عملی برای حرفه‌ای‌هاست تا با اتخاذ فناوری جدید یا رویکرد فروش اجتماعی در ساخت و مقیاس‌سازی کسب‌وکار در فروش برتری پیدا کنند. خواندن این کتاب به تمامی افراد علاقه‌مند به حضور پیشنهاد می‌شود و البته کاری ضروری است.

 

نویسنده: ریتش موهان

منبع: Retailritesh.com

تگها : پوشاک , خرده فروشی , فروش , مد , کسب و کار , تجارت , ماهنامه تجارت طلایی , ریتش موهان , موفقیت , تبلیغات , مشتری , تجارت الکترونیکی , فلروشنده موفق

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان