آشنایی با «دالمن» و پروژه‌های بلندپروازانه‌اش

آشنایی با «دالمن» و پروژه‌های بلندپروازانه‌اش
آشنایی با «دالمن» و پروژه‌های بلندپروازانه‌اش

سقفی برای خریدهای بزرگ
شرکت دالمن از زمان تاسیس در سال 1984 کم کم خودش را به عنوان یکی از برندهای برتر در زمینه خرده‌فروشی و املاک مطرح کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌های این عرصه در کشور پاکستان به روند رو به رشد خودش ادامه می‌دهد.
 این مجموعه سال 1984 در قالب یک شرکت خصوصی توسط «نادم ریاض» تاسیس شد و در حال حاضر نقش فعالی در صنعت خرده‌فروشی ایفا می‌کند، به حدی که در تعامل مثبت و پویا با بزرگ‌ترین برندهای عرصه خودش است.
گروه دالمن با به کارگیری عده‌ای از بهترین افراد موجود در صنعت خرده‌فروشی در طول زمان از یک بهره‌بردار به ایده‌پردازی بزرگ و دارنده نقش کلیدی در معادلات خرده‌فروشی پاکستان تغییر وجهه داده است. انجام بزرگ‌ترین پروژه‌های ممکن نام دالمن را بیش از پیش بلندآوازه کرده، اما دلیل اصلی پیشرفت، قطعا نهادینه کردن یک مدل زندگی جدید در عرصه خرده‌فروشی است، به این معنا که دالمن با ایده‌ها و راهکارهایش شیوه نوینی از فعالیت مورد تخصص خودش را در معرض دید عموم و مشتریانش می‌گذارد.
 مالک بزرگ‌ترین مراکزخرید پاکستان با تمهیداتش عامل پیوند خرید سنتی با شیوه نوین خرده‌فروشی بوده است. دالمن با به پایان بردن هر پروژه بر اعتبار خودش می‌افزاید و پیشنهادهای بهتری دریافت می‌کند؛ آنچه برای هر شرکتی یک امتیاز مثبت و نشانه‌ بزرگی از پیشرفت تلقی می‌شود.
 اقدامات نوآورانه 
تمام تلاش گروه دالمن به کارگیری تکنولوژی برای بهترین محصول ممکن است. رضایت مشتریان، سقف آمال این شرکت تلقی می‌شود و مدل معماری متمایزش باعث شده، در پاکستان برند اول در زمینه کاری خودش نام بگیرد. هدف بعدی دالمن، فراهم کردن ابزارها و اقدامات نوآورانه برای جهانی شدن هر چه بیشتر است.

پروژه‌ها
 در حال حاضر دالمن 5 پروژه را دنبال کرده و به سرانجام رسانده که هریک جذابیت و پیچیدگی‌های خاص خودشان را دارند. یکی از آنها، پروژه «دالمن‌سیتی» است؛ در فضایی به وسعت 2/4 میلیون مترمربع، یک مرکزخرید جادویی تاسیس شده که علاوه بر برندهای برتر عرصه تکنولوژی، برندهای معتبری مانند لورئال، میتسوبیشی و ‌... هم در این مکان نمایندگی دارند. موازی با این طرح، مرکزخرید کلیفتون هم دیگر شاهکار دالمن تلقی می‌شود؛ این مرکزخرید علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، یک دفتر اصلی، تالار و یک هتل دارد و طبق برآوردهای انجام شده تا سال 2019 تکمیل خواهد شد. کلیفتون از زمان تاسیس در سال 2011 فرهنگ مردم پاکستان در زمینه خرید را تغییر داده و قرار گرفتن در کنار دریا در شهر 22 میلیون نفری کراچی، میزان استقبال از این مرکزخرید را افزایش داده است. ارائه بهترین‌ها در عرصه مد، غذا و پوشاک و تجمع بهترین برندها، استقبال فوق‌العاده خوب مشتریان را در پی داشته و مدل خاص معماری باعث شده از کلیفتون به عنوان بهترین و محبوب‌ترین مرکزخرید در سراسر پاکستان یاد شود. یک میلیون مترمربع مساحت و فضای سبزی حدود 650 هزار مترمربع از دیگر جاذبه‌های مرکزخرید خاص پاکستان به شمار می‌آیند.
یک میلیون مترمربع مساحت و فضای سبزی حدود 650 هزار مترمربع از دیگر جاذبه‌های مرکزخرید خاص پاکستان تلقی می‌شود. حدود 130 برند مطرح از جمله آدیداس، مانگو، نکس، آلدو و ... در این مرکزخرید شعبه دارند. از جمله امتیازات خاص کلیفتون، تلاش موفق در زمینه جداسازی برندهای خارجی و داخلی است، به این معنا که برندهای داخلی هم با در اختیار داشتن فضای مناسب به اندازه همتایان غیرپاکستانی فرصت رشد و پیشرفت دارند. از سوی دیگر، فضای 50 هزار مترمربعی اختصاص داده شده به فودکورت اصلی مجموعه، تجمع برندهای برتر این عرصه مانند مک‌دونالد و کی‌اف‌سی را باعث شده است. حضور روزانه حدود یک‌هزار و 200 مشتری در فودکورت نشان‌دهنده قدرت مجموعه است. وجود 2 مرکز تفریحی به نام «سندباد» نیز بر جاذبه‌های کلیفتون افزوده است.
 

 طریق‌رود
اولین مال سازمان یافته پاکستان سال 2001 آغاز به کار کرد و اکنون در فضایی 6 طبقه به وسعت 250 هزار مترمربع خانه 300 برند برتر داخلی و جهانی پاکستان است. یک منطقه تفریحی وسیع و فودکورتی مجهز به همراه یک نمایشگاه سالیانه، هر سال 6 میلیون نفر را به «طریق‌رود» می‌کشاند. قرار گرفتن در قلب منطقه خرید و تجاری شهر کراچی توجه بیشتر مردم را در پی داشته است.
حیدری 
مرکزخرید «حیدری» در شمال کراچی با همایش باشکوه سالیانه‌اش هر سال 2 میلیون نفر را به سمت خودش می‌کشاند. پروژه ساخت مجموعه سال 2008 به پایان رسید و از آن زمان تا به حال از حیدری به عنوان یکی از مدرن‌ترین و بهترین مراکز پاکستان یاد می‌شود. این مال در 5 طبقه و در فضای 55 هزار مترمربعی، 50 برند برتر دنیا را در خود جای داده و فودکورت و منطقه تفریحی جذابی دارد. تنها مال شمال منطقه «ناظم‌آباد» همنشینی جذاب و مسالمت‌آمیزی بین برندهای خارجی و داخلی ایجاد کرده است.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان