سیاست‌های فرانسه در تخفیفات فروشگاهی

سیاست‌های فرانسه در تخفیفات فروشگاهی
سیاست‌های فرانسه در تخفیفات فروشگاهی

سیاست‌های فرانسه در تخفیفات فروشگاهی

فرانسه قوانین جدیدی برای برخی اقلام خوراکی به اجرا گذاشته است که باعث افزایش قیمت برخی از محصولات غذایی می‌شود.

 


به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی از یورونیوز، مقامات فرانسوی می‌گویند هدف این قانون سازماندهی تخفیف‌ها بر روی برخی مواد غذایی است به صورتی که فروشندگان دیگر اجازه ندارند برخی مواد غذایی را با قیمت خرید یا با ضرر بفروشند.

مواد غذایی پر مصرف که مشتریان زیادی دارد از جمله نوتلا، محصولات نستله و کوکاکولا از ماه فوریه با ۱۰ درصد افزایش قیمت فروخته خواهند شد. به گفته وزیر کشاورزی فرانسه این تدابیر باعث خواهد شد که فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی تخفیف‌هایشان را مجددا سازماندهی کنند و برای جلب مشتری به سمت پیشنهاد تخفیف‌هایی بر روی مواد غذایی همچون مواد لبنی، گوشت، سبزیجات و میوه خواهند رفت.

وزارت کشاورزی فرانسه می‌گوید که تاکنون در فرانسه حدود ۷ درصد محصولات غذایی با سود بسیار اندک به فروش می‌رفتند که با قانون جدید فروشگاه‌ها دیگر اجاره ندارند این محصولات را به قیمت خرید بفروشند بلکه باید ۱۰ درصد سود برای آن‌ها در نظر بگیرند. این کار باعث خواهد شد محصولاتی مانند کوکاکولا که از سوی فروشگاه‌های بزرگ در فرانسه تقریبا بدون سود فروخته می‌شد تا باعث جلب خریدار شود اکنون باید با ۱۰ درصد سود فروخته شود و فروشندگان باید به سمت تخفیف دادن روی محصولات دیگر بروند.

از سوی دیگر این قانون جدید اجازه پیشنهاد «یکی بخر، یکی ببر» که گاهی فروشندگان روی برخی محصولات اعلام می‌کنند را نخواهند داشت و قانون «دوتا بخر، یکی ببر» جایگزین آن خواهد شد.

بر اساس قوانین جدید فروشندگان می توانند حداکثر تا ۳۴ درصد ارزش محصول را تخفیف دهند و این تخفیف تنها می‌تواند روی ۲۵ درصد حجم سالانه یک مارک انجام شود.

 

 

وزارت کشاورزی اعلام کرده است که این قانون به مدت ۲ سال به طور آزمایشی به اجرا گذاشته می‌شود.

فروشگاه‌های بزرگ برخی وقت‌ها با تخفیف روی برخی محصولات خوراکی باعث جذب خریداران به فروشگاه‌های بزرگ می‌شوند تا ولع خرید را در مصرف‌کنندگان افزایش دهند. بنظر می‌رسد هدف این قانون تغییر تمرکز فروشگاه‌ها بر برخی محصولات پرفروش است تا آن‌ها به محصولات کشاورزی داخلی فرانسه هم تخفیف بدهند تا فروش محصولات کشاورزان فرانسوی افزایش یابد.

آخرین مورد ارائه تخفیف در فرانسه که باعث صف کشیدن مردم در فروشگاه‌های بزرگ شد و طنزهایی زیادی برانگیخت تخفیف نوتلا بود. با این حال با این اقدام سبد خرید خانواده های فرانسه به گفته دولت فرانسه تا حدود ۴ یورو گرانتر می‌شود.

 

منبع:حکاک

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان