دفکتو، برند مقرون به صرفه و در دسترس

دفکتو، برند مقرون به صرفه و در دسترس
دفکتو، برند مقرون به صرفه و در دسترس

دفکتو، برند مقرون به صرفه و در دسترس
دفکتو (Defacto) تولیدکننده ترکیه‌ای است. این تولیدکننده به دلیل نزدیک بودن به کشور ایران‌، فرهنگی مشابه فرهنگ ایرانی اسلامی داشته و لباس‌هایی متناسب با پوشش بانوان و آقایان ایرانی طراحی کرده است‌. 
در ادامه گفت‌وگوی ماهنامه تجارت طلایی با مدیر اجرایی این برند از نظرتان می‌گذرد.

*لطفا خود را معرفی کنید و از سوابق فعالیتتان بگویید.
بنده آیدین امیا، مدیر اجرایی برند دفکتو در ایران و متولد سال 1363‌ هستم. مدرک لیسانس مکانیک دارم و در سال 2008 موفق به ارائه 2 مقاله در کنفرانس بین‌المللی NDT ایران شدم و در حال حاضر نیز دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد EMBA دانشگاه علوم تحقیقات تهران هستم.
از سال 2012 فعالیت خود را در شرکت پتکو که یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه تولید پمپ‌های خطوط نفتی است‌، آغاز کردم و بعد از گذشت یک سال با توجه به علاقه‌ای که به صنعت خرده‌فروشی داشتم‌، در شرکت اورست مدرن پارس با عناوین مختلفی از قبیل مدیر توسعه شرکت‌، مدیریت پروژه‌ها و دستیار مدیر عامل مشغول فعالیت شدم. پس از 5 سال همکاری با شرکت اورست مدرن پارس‌، در جولای 2017  به عنوان مدیر اجرایی ایران (Country Executive) به شرکت افروز دنیای پوشاک (‌دفکتو ) پیوستم‌.

*دفکتو چه تعداد نمایندگی در ایران و جهان دارد‌؟
با حدود 500 شعبه در 24 کشور در حال فعالیت هستیم و هر روز بر تعداد شعب خود در سراسر دنیا 
می‌افزاییم. در حال حاضر برند دفکتو در کشور ایران 14 شعبه فعال دارد که تهران‌، تبریز‌، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد‌، اهواز‌، قزوین‌، کرمان‌، رشت‌، چالوس‌ و  نور را در برمی‌گیرد.
باید به این موضوع نیز اشاره کنم که شعب جدید ما با طراحی جدید طراحان اسپانیایی تحت عنوان Lazzaro افتتاح شده‌اند و مخاطبان ما فضای متفاوتی را در آنها تجربه خواهندکرد. فروشگاه‌های مشهد و اصفهان ما از این شکل جدید پیروی می‌کنند. همچنین به زودی شاهد افتتاح شعب جدید ما خواهید بود‌. 

*برند دفکتو را در یک کلام معرفی کنید و در مورد تاریخچه فعالیت این برند توضیحاتی بفرمایید.
با توجه به این‌که صاحبان این برند سال‌ها در زمینه تولید پارچه در کشور ترکیه فعالیت داشتند و ازون تکستایل از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان پارچه در کشور ترکیه محسوب می‌شود‌، در سال 2004 اقدامات اولیه برای راه‌اندازی برند دفکتو صورت گرفت و در سال 2005  این برند رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

*اولین شعبه این برند در کدام کشور و در چه سالی افتتاح شد‌؟
اولین شعبه برند دفکتو در سال 2005 در شهر استانبول در مرکزخرید جواهر(AVM  Cevahır  ) و با شعار "برند مقرون به صرفه و در دسترس  افتتاح شد" و خیلی زود توانست جایگاه خود را در بین مخاطبان بیابد. همچنین این برند توانست در سال 2012 اولین شعبه خارج از کشور خود را در کشور قزاقستان افتتاح کند.

*برند دفکتو با چه تعداد کارمند و کارخانه محصولات خود را در دنیا تولید می‌کند‌؟
در حال حاضر بالغ بر 11هزار نفر با ملیت‌های مختلف در شرکت دفکتو مشغول به کار هستند و این تعداد با توجه به افزایش تعداد شعب‌، روز‌به‌روز در حال افزایش هستند‌. این شرکت دارای 5 کارخانه تولیدی در کشور ترکیه است که پاسخگوی نیاز تولیدی این شرکت نیستند، بنابراین تعداد بسیار زیادی از تولیدکننده‌های داخلی و چند کشور دیگر فرایند تولید محصولات ما را بر عهده دارند.

*برند دفکتو در صنعت پوشاک ترکیه و اروپا چه جایگاهی دارد؟
این برند در حال حاضر جزو 3 برند برتر کشور ترکیه است و این در حالی است که نسبت به رقبای اصلی خود فعالیت خود را دیرتر آغاز کرده است،  اما از نظر تعداد فروشگاه‌های فعال در بین سایر برندهای ترک به عنوان دومین برند محسوب می‌شود.

*آیا استقبال ایرانیان از این برند همانند سایر کشورها بوده است‌؟
بله‌، بالغ بر 15هزار نفر روزانه از فروشگاه‌های ما دیدن می‌کنند که این تعداد در روزهای اخر هفته و مناسبت‌ها به مراتب بیشتر است. مردم ایران برند دفکتو را در وهله اول به خاطر کیفیت خوب محصولات در مقایسه با برندهای مشابه و در وهله بعد متفاوت بودن اجناس از نظر طراحی و دیزاین و قیمت مناسب آنها ترجیح می‌دهند و با توجه به بازخوردهای که داشتیم این موضوع نه تنها در ایران، بلکه در کشور ترکیه و سایر کشورها نیز از سوی مشتریان ما مشهود است.

*تولیدات این برند به چند دسته تقسیم می‌شوند‌؟
برند دفکتو فعالیت خود را با کلکسیون مردانه و زنانه شروع کرد و از سال 2014 نیز کلکسیون بچه‌گانه را به آن افزود. از نظر تقسیم‌بندی در آخرین بررسی صورت گرفته، حدود 50 درصد بانوان‌، 35 درصد آقایان و 15 درصد کودکان از پوشاک این برند استقبال می‌کنند.

*آیا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی فعالیتی دارید یا خیر؟
ارائه خدمت مناسب و در شان مردم و استفاده از منابع و فرصت‌های داخلی در جهت پیشبرد اهداف شرکت و رشد و ارتقای اقتصاد کشور از مهم‌ترین اهداف ما بوده است‌. در این میان اشتغالزایی، آموزش و تربیت نیروهای مجرب در زمینه صنعت خرده‌فروشی و استفاده از پتانسیل‌های تولید داخل  نیز مهم‌ترین بخش فعالیت ما را تشکیل می‌دهد‌.
در سال‌های اخیر همکاری‌های خوبی با کمیته امداد امام (‌ره‌) و سازمان هلال‌احمر در جهت کمک‌های مردمی خود داشتیم که لازم می‌دانم همین جا از این عزیزان تشکر و قدردانی کنم‌.

و سخن آخر
در اینجا لازم می‌دانم از شما دست‌اندرکاران ماهنامه تجارت طلایی و شخص جناب آقای شاهرخ کشاورز، سردبیر محترم ماهنامه که با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف تحول جدیدی را در صنعت خرده‌فروشی کشور بر عهده داشتند، تشکر و قدردانی کنم. ما نیز سعی داریم به عنوان یک برند بین‌المللی سهم مناسبی از بازار ایران داشته باشیم و با هدف افتتاح حداقل 50 فروشگاه در اقصی نقاط کشور امکان دسترسی آسان را برای مخاطبان خود فراهم آوریم.
به امید موفقیت‌های روز‌افزون برای برند دفکتو و تمام فعالان این صنعت  در جهت پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کشور.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان