خلاقیت های بزرگ در صنعت غذا و نوشیدنی

خلاقیت های بزرگ در صنعت غذا و نوشیدنی
خلاقیت های بزرگ در صنعت غذا و نوشیدنی

خلاقیت‌های بزرگ در صنعت غذا و نوشیدنی

وقتی آسمان و زمین به هم دوخته می‌شود

صنعت غذا و نوشیدنی فقط در احداث رستوران و فناوری‌های نوین خلاصه نمی‌شود. اگر می‌خواهید بدانید تا چه اندازه این صنعت عملکرد خلاقانه‌ای داشته، کافی است به رستوران‌های این زنجیره توجه کنید؛ از رستوران هوایی گرفته تا یک غذاخوری به شیوه بیمارستانی.

صرف غذا در آسمان

در یکی از رستوران‌های هوایی، غذا روی میزی که در فاصله 50 متری سطح زمین قرار دارد، سرو می‌شود. 22 نفر دور میز و سه نفر وسط آن، امکان نشستن و صرف غذا را دارند. اگر به اندازه کافی تعجب کرده‌اید، باید بدانید رستورانی در کشور لتونی شبیه یک مرکز درمانی ساخته شده و غذا در فلاسک‌ها و ظروف مخصوص اتاق عمل سرو می‌شود. علاوه بر این، پیشخدمت‌ها هم لباس مخصوص گروه امداد به تن دارند.

از تاریکی تا یخ فراوان

در رستوران «دنیس لی نویر» لندن، گارسون‌ها و مشتریان همه به شکل افراد نابینا رفتار می‌کنند و محل نشستن و صرف غذا را با لمس کردن پیدا می‌کنند. این رستوران در تاریکی بیش از حد طراحی شده است تا افراد تجربه نابینایان را برای یک‌بار هم که شده به دست آورند! در سوی مقابل، «شیلوت» اولین رستوران یخی در خاورمیانه است که در شهر دوبی قرار دارد. همه لوازم از مبلمان و صندلی‌ها گرفته تا حتی ظروف آبخوری، همگی یخی هستند. شاید چندان جذاب به نظر نرسد اما دامنه خلاقیت‌ها به مساله‌ای به نام سرویس‌های بهداشتی هم کشیده شده است! در اروپا، رستورانی مدرن با طراحی خلاقانه که پر از توالت فرنگی به جای صندلی است، مشتریان خاص خودش را دارد!

 عملکرد به شیوهآ رزمی!

جایی در قلب نیویورک، تنها رستوران دنیاست که پیشخدمت‌هایش همگی نینجا و ورزشکار رشته ورزشی هستند و غذا با حرکات رزمی سرو می‌شود. حتی فضای رستوران هم فضایی شبیه رینگ بوکس یا حتی تاتامی (زمین مخصوص رشته‌های رزمی) دارد.

رستوران گیاهی

یک رستوران در هلند در اطراف خانه‌ای بزرگ و سبز با انواع گیاهان روییدنی ساخته‌ شده و نظر بینندگان و مشتریان را به خود جلب می‌کند. به این لیست «آلکاتاز» در ژاپن را هم اضافه کنید. این رستوران با نمای زندان در توکیو قرار دارد و مشتریان پس از روانه شدن به سلول‌ها در ظروف مخصوص غذاخوری زندانیان پذیرایی می‌شوند! البته در بخش‌های دیگری از دنیا اوضاع آنقدرها هم پیچیده نیست. رستورانی زیبا در عمق پنج‌کیلومتری از زیر دریای «رانگالیوفان» مالدیو که ظرفیت پذیرایی از 14 مشتری را دارد و دارای سقف آکریلیک با چشم‌انداز وسیع 270 درجه‌ای از سطح دریاست، مشتریان بسیاری دارد. رستوران درختی نیوزیلند هم در مرکز توجهات قرار دارد. این رستوران زیبا توسط «پیتر اسکینگ» و «لوسی کانلت» با اقتباس از هنر معماری محیط آرام ساخته شده و برای هزاران جهانگرد، تنها دلیل و جاذبه سفر به نیوزیلند به حساب می‌آید.

منبع: RLI MAGAZINE

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان