بازاریابی رسانه‌ای، رمز موفقیت در بازار تجارت

بازاریابی رسانه‌ای، رمز موفقیت در بازار تجارت
بازاریابی رسانه‌ای، رمز موفقیت در بازار تجارت

 

در چند سال گذشته آنچه که بیشتر از همه در هنگام رانندگی و عبور از خیابان‌ها توجه ما را به خود جلب می‌کرد، بیلبوردهای تبلیغاتی بود، اما این‌بار اگر سوار ماشینی شدید یا در حال رانندگی بودید، کافی است فقط برای یک ثانیه نگاهی به مسافران دیگر ماشین بیندازید. بدون شک متوجه خواهید شد 90 درصد افراد سر در گوشی فرو برده و مشغول چک کردن فضاهای مجازی هستند. در دنیای امروز، افراد جامعه مدت زمان بسیاری را در فضاهای اینترنت و وب به‌سر می‌برند. علاوه‌بر این، وجود مشغله‌های فراوان و نداشتن زمان کافی برای مراجعه حضوری، باعث شده تا تعداد فروشگاه‌های آنلاین روز به روز بیشتر شده و افراد برای یافتن محصولات و خدمات خود بیش‌تر از بستر وب و اینترنت استفاده کنند.

وقت آن رسیده تا روش‌های سنتی و قدیمی بازاریابی را کنار گذاشته و از روش‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ به معنای فروش محصولات و خدمات از طریق کانال‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی، سئو، ایمیل و اپلیکیشن‌های موبایل است و به‌طور کلی هر شکلی از بازاریابی است که در آن از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده شود. دیجیتال مارکتینگ را می‌توان به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام داد و در واقع، هر دو نوع برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی جامع مهم هستند. این نوع بازاریابی به دو روش آنلاین و آفلاین انجام می‌شود.

روزانه بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر از میدان تایمز عبور می‌کنند و جلب توجه حتی 10 درصد آن‌ها هم می‌تواند سود بسیار بالایی برای کسب‌وکار شما داشته باشد. دیجیتال مارکتینگ آفلاین، بازاریابی از طریق ابزارهای دیجیتالی است که نیازی به اتصال به اینترنت نداشته باشند. بیلبوردهای تبلیغاتی دیجیتال، استفاده از لیست دیجیتالی در رستوران‌ها و کافه‌ها، مثال‌هایی برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ به روش آفلاین هستند.

 

 

بازاریابی دیجیتالی آنلاین، روشی است که در آن شما با استفاده از اینترنت و فضاهایی در بستر وب، مشتری را به خود جذب خواهید کرد. با استفاده از این روش بازاریابی، دیگر نیازی نیست مشتری را با تبلیغات خود بمباران کنید. این مشتری است که به دنبال محصولات یا خدمات شما می‌آید.

سایت را می‌توان مرکز تمام فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ به‌حساب آورد. سایت به‌تنهایی، یک کانال بسیار قدرتمند و رسانه مورد نیاز برای اجرای انواع کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ است. پس می‌توان گفت اولین گام برای شروع بازاریابی دیجیتال، طراحی سایت است. سایت شما باید برند، محصول و خدمات را به شیوه‌ای واضح و به یادماندنی نشان دهد. باید سریع، سازگار با موبایل و استفاده از آن آسان باشد. پس از طراحی یک سایت حرفه‌ای، دومین قدم، بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا سئو سایت است.

سئو یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است و کمک می‌کند تا هنگامی که کلمه کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما، توسط کاربران جست‌وجو می‌شود، سایت شما جزو اولین نتایجی باشد که توسط گوگل نمایش داده می‌شود. سئوی سایت، شامل دو بخش سئوی داخلی و سئوی خارجی است که هر کدام الگوریتم‌های خاص خود را داشته و لازم است با در نظر گرفتن عملکرد رقبا، توسط کارشناسان مربوطه بررسی و انجام شود.

گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست یا متا (فیس‌بوک سابق) این امکان را فراهم می‌سازند تا با استفاده از تبلیغات (PPC) محصولات یا خدمات خود را به افرادی که در جستوجوی عبارات مرتبط با کسب‌وکار شما هستند، نشان دهید. کمپین‌های (PPC)  می‌توانند کاربران را بر اساس ویژگی‌هایی مانند سن یا جنسیت تقسیم‌بندی کنند یا حتی علایق یا لوکیشن آن‌ها را هدف قرار دهند.

 

بازاریابی محتوا

هدف از بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق محتواست. محتوا معمولا در یک سایت منتشر می‌شود و سپس از طریق رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، سئو یا حتی کمپین‌های (PPC) تبلیغ می‌شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آنلاین، اینفوگرافیک‌ها، پادکست‌ها و وبینارها هستند.

 

 

بازاریابی ایمیلی

بسیاری از افراد، ایمیل مارکتینگ را با پیام‌های ایمیل «اسپم» اشتباه می‌گیرند، اما «بازاریابی ایمیلی» این نیست. «بازاریابی ایمیلی» وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه یا افراد علاقه‌مند به برند شماست. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال برای اضافه کردن مشتریان بالقوه به فهرست ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند و سپس از طریق ایمیل مارکتینگ، قیف‌های جذب مشتری ایجاد می‌کنند تا این مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کنند .هدف اصلی کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. همان‌طور که در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی عمیق‌تر می‌شوید، می‌توانید از آن برای به دست آوردن اطلاعاتی در رابطه با علاقه‌مندی‌های مشتریان یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

«بازاریابی وابسته» یکی از قدیمی‌ترین اشکال بازاریابی است که در آن یک سایت، محصولات سایر شرکت‌ها را تبلیغ می‌کند و هر بار که فروش انجام می‌شود یا اطلاعات موثری معرفی شود، کمیسیون دریافت می‌کند. بسیاری از شرکت‌های معروف مانند آمازون، بازاریابان وابسته‌ای هستند که میلیون‌ها دلار در ماه از طریق وب‌سایت‌هایی که محصولات‌شان را می‌فروشند، درآمد کسب می‌کنند. شما چه تبلیغ‌کننده باشید و چه تبلیغ‌دهنده، لازم است با شرکت طرف مقابل ارتباط بگیرید. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با استفاده از پلتفرم‌هایی، ارتباط بین شرکت‌های وابسته و شرکت‌های تبلیغ‌کننده را فراهم می‌کنند.

یوتیوب به دومین موتور جست‌وجوی محبوب تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، یادگیری چیزی، خواندن نظر یا فقط برای سرگرمی به یوتیوب روی می‌آورند. چندین پلتفرم بازاریابی ویدئویی از جمله ویدئوهای فیس‌‍بوک، اینستاگرام یا حتی تیک‌تاک برای اجرای کمپین بازاریابی ویدیوئی وجود دارد. شرکت‌ها با ادغام تمامی این استراتژی‌ها به صورت یکپارچه، بیش‌ترین موفقیت را در زمینه دیجیتال مارکتینگ کسب خواهند کرد.

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , تبلیغات دیجیتال , تبلیغات خلاقانه , سوشال مارکتینگ , سوشال مدیا , تبلیغ اینستاگرام , تبلیغات رسانه ای , سوشال مدیا مارکتینگ

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان